Kókuszzsír hatásai a szervezetre

A trópusi világ embereinek számára ez az egyik legfontosabb zsír forrásuk, amit előszeretettel nap mint nap használnak.

Nem is kétséges számukra az a tapasztalat, ami ennek a zsiradéknak a pozitív és jótékony hatása fejt ki a szervezetükre.

Több évtizedes táplálkozási kutatás kiderítette, hogy miért nincsenek elhízott emberek, és pl. Európában népbetegségként számító betegségek (pl. candida) a délkelet-ázsiai embereknél.

Ők nem napraforgó, kukorica, vagy olíva olajjal sütnek, főznek, hanem tradicionálisan a kókuszzsírt használják. A kókuszzsír/olaj generációk óta megvédi az egészségüket, és ízletessé teszi ételüket!

A nehéz, és önsanyargató fogyás hátránya

A zsír, és az olaj rendkívül fontos az egészséges és dinamikus élet megőrzéséhez, mert az energiát, és egyes vitaminok felszívódását az olajokban-zsírokban található zsírsavak, teszik lehetővé.

Ha a több hónapos zsírszegény fogyókúra során mégis sikerül elérni a kívánt testsúlyt, akkor abbahagyva a diétát hamar visszaszedjük a nehezen leadott felesleget, mert a zsír, és tápanyag hiánya miatt raktározásra állt be a szervezet.

A zsírmentes diéta a szervezetet kimeríti, és raktározásra kényszeríti így minden fogyókúrás időszak után több kiló plusz jön vissza. Ez a jo-jo effektus.

Szeretjük a finet, nem szívesen hagyjuk el kedvenc ételeinket és nem is szeretnénk folyamatos fogyókúrázással leélni az egész életünket!

Tudta, hogy a zsírok, olajok helytelen használata súlyos tényezője az elhízásnak?

A Kókuszzsír különleges tulajdonsága a zsírégetés (thermogenézis). Segíti a többi zsiradék felszívódását, és gyorsítja azok elégetését, így lehetővé teszi a túlsúly leadását is.

Sportolásnál azonnal energiát ad, biztosítja a dinamikus edzést, javítja a teljesítményt.

Ha szeretne eredményesen, és ízletesen fogyni, ételeit ezen túl készítse Ön is olyan zsírral, ami kizárja a zsírraktározást.  Ilyen zsír leggazdagabb forrása a kókuszzsírral, amivel kiválthatja az eddigi egészségtelen olajok, zsírok használatát, és ha az ételeit ízletes kókuszzsírral készíti, akkor beindul a zsírégetés és a fogyás.

A kókuszolaj 4 tulajdonsága miatt is jelentős fogyást, és jó közérzetet eredményez:

– Közepes hosszúságú zsírsavjait a szervezet egyből energiává alakítja, vagyis hőt termel, így azok már nem halmozódnak fel a testben zsírként!

– Segíti a hosszú láncszemű telített zsírok felszívódását, és gyorsítja azok elégetését is.

– Az anyagcserét felgyorsítja, és így még több kalóriától szabadulhat meg! Tele lesz energiával és  Dinamikusabbá válik az élete.

– Megszünteti a fáradságot, álmosságot, puffadást, a rossz közérzet okait.

Kókuszolaj, kókuszzsír

A RITA KONYHÁJA tapasztalata a kókuszzsírral!

Mondanom sem kell, kipróbáltam a kókuszzsírt. Nem mondom, nem olcsó mulatság, de az életünk sem az, hiszen egy van csak belőle. Beszereztem egy fél kilós kiszerelést, és elkezdtem vele főzni.

A kókuszzsírral való főzés, sütés során az alábbi észrevételeim vannak:

– Színtelen.

– Szagtalan.

– Nincs semmilyen jellegzetes íze.

– Nem ég meg.

– Első sorban főzéshez, de sütéshez is használható.

– Süteménysütéshez leginkább kelt tésztákhoz, kevert tésztákhoz (muffin, kuglóf, keverős süti), linzerekhez használható. Ebben az esetben fel kell olvasztani a kókuszzsírt, majd le kell hűteni annyira, hogy cseppfolyós maradjon, de ne legyen már forró. Ez nem sokkal több időt vesz igénybe, mintha vajat, vagy margarint olvasztanánk.  Ezt követően a szokásos módon adjuk a tésztákhoz.

Fel-fele arányban zsírral, vagy bio vajjal (margarinnal) keverve frenetikus íz hatás érhető el vele.

– Pudingokhoz adva lágy, selymes állagot érhetünk el.

– Csokoládémáz is készíthető belőle.

– Főzni gyakorlatilag mindent lehet vele. A pörkölttől, a tojásos nokedlin át, a levesekig mindent. Teljesen felváltható bármely más, korábban használt zsiradékkal.

– Fele-fele arányban állati zsírral kiegészítve is hatásos, és így a jellegzetes magyaros ízeket is megtarthatjuk.

Hadarik Rita

Forrás:

http://www.ritakonyhaja.hu/egeszseg-konyha/dietak/1582-kokuszzsir-dieta.html

2018-05-17T09:18:00+00:00 március 16th, 2017|Egészséges táplálkozás, Fogyás, Hadarik Rita|0 hozzászólás

Hagyj üzenetet