Szív egészsége

szív egészsége I. részben a szív fizikai egészségéről írtam bővebben, de el kell mondjam, hogy messze nem teljesen. Mivel meglehetősen nagy téma, így nem is lehet egyszerre kivesézni, de az biztos, hogy foglalkozni kell vele.

Ma már kutatások is igazolják, hogy az egészséges szív működéséhez elengedhetetlen a kiegyensúlyozott érzelmi élet, amit valljuk be, manapság van mit fejleszteni. Ezért nagyon fontos, hogy az ember teljes ember paradigmát éljen! Test-lélek-szellem-szív!

A John Hopkins egyetemen végzett kutatások szerint a harag, a düh és depresszió is nagymértékben növeli a szív- és érrendszeri betegségek előfordulását. 1337 résztvevőt figyeltek meg több, mint 30 éven keresztül és úgy találták, hogy akik a stresszre düh-vel, haraggal, agresszióval reagáltak, sokkal magasabb ( 3x) volt a szívbetegségek kialakulása. Ezért kiemelkedően fontos megtanulni olyan stresszkezelési technikákat, amivel a düh, agresszió, gyűlölet (mint érzelmek) könnyedén feltárhatóak és az életvitelt pozitív irányba fordítják.

A férfiak érintettsége magasabb!

Ez bizony nagyon igaz, hiszen a szív egészsége nemcsak a test reakciója, hanem (nagyobb mértékben) az érzelmeké is. Mivel a férfiak nagy többsége nehezen mutatja ki az érzelmeit, vagy nehezen kommunikál róla, így az ő esetükben a magasabb érintettség teljesen érthető. Továbbá fizikai oldalról, őket nem védi az ösztrogén szint, így ma már kimondták, hogy 35 éves kor felett, érdemes nagyobb gondot fordítani a szív egészségére. Ráadásul a stresszevés tipikus eseteit tudják hozni! Nagy nyomás, nagy felelősség, menekülés a gyors felszabadulásba! Ez a képlet!

A férfiaknál rizikó tényező még a hasi elhízás (és itt most a kockahas sem kivétel, ha a kockák alatt ott tobzódhat a zsigeri zsír, hála a nem annyira egészségbarát gyúrósporoknak), de nem szeretném fumigálni őket, csak itt hívom fel a figyelmet arra, hogy nem mindegy milyen étrendkiegészítőt fogyaszt az ember fia, lánya.

De ami a férfiaknál még fontosabb, hogy amint említettem, Ők nehezebben fejezik ki az érzelmeiket mint a nők, így energetikai szempontból a szívcsakrának elég masszív blokkjai alakulnak ki, ami előbb-utóbb energiahiányhoz vezethet, méghozzá a szív nem kap elegendő életenergiát, hacsak tudatosan nem fordítunk rá nagyobb figyelmet.

Kutatások igazolják, hogy szívinfarktuson átesett embereknek kutyaterápiát tartottak, ami azt jelentette, hogy ezeknek az embereknek lehetőségük volt minden nap kutyát simogatni. Egy idő után megvizsgálták az alanyokat és kiderült, hogy azok akik a kutyás csoportban voltak, sokkal hamarabb regenerálódtak, mint a kutyátlan csoport. Egész egyszerűen a feltétel nélkül szeretet frekvenciája nagyon gyorsan képes regenerálni a szívet és tölteni a szívcsakrát! Ezért mindenképpen figyelmet igényel, hogy a kutyával végzett tevékenység, örömet szabadít fel a szívben!

Ha nincs kutya a környezetben, akkor egy egyszerű ölelés is megteszi. Az ölelés terápiás hatásáról is nagyon sokan írnak már, ezért töltődnek mindennél jobban az édesanyák, mert gyermekeik szeretete folyamatosan biztosítja a szívcsakra egészséges működését.

De mi van, ha nagy sérelem éri az embert és nem tud túllépni rajta? (pénzveszteség, emberi csalódás stb)

Rossz hírem van! Az bizony a tartós stressz kategóriába tartozik és folyamatos készenléti állapotban tartja a szívet. De ide tartozik az érzelmeink elzárása is! Mivel stresszhelyzetben a szervezet hormonokat termel, így egy egész vegyi gyár indul be a folyamatok koordinálására. Az egyik ilyen készenléti hormon, mint már korábban is írtam, az adrenalin. Ez az üss vagy fuss helyzetek hajtóhormonja (amikor is a lehető leggyorsabban reagálunk vészhelyzetben) Érzékeink kitisztulnak és figyelmünk fókuszált lesz. A szív ilyenkor nagyon intenzíven dolgozik, szinte emberfeletti eredményekre vagyunk képesek. Ha ez rövid ideig tart, akkor nincs baj.

Ha azonban tartósan fennáll ez a szorongásos állapot, az bizony kimeríti a szívet, ráadásul, amint enyhül a nyomás, elindul a kortizoltermelés, hogy újratöltse a szervezetet. (talán emlékeztek pl. egy vizsga után, amikor lelazultok, elengedtek és jó nagyot tudtok végre enni) Ez az az állapot! A zsigeri zsír legjobb barátja! Szépen felhizlalja az embert, még a zsigereiben is!

Na atyaég! Jól nézünk ki! Akkor most mit lehet tenni?

Mondom hogyan támogassuk a szív egészségét!

1 lépés: A táplálkozás átalakítása

Vigyünk táplálkozásunkba növényi fehérjét, ami óvja az izmokat. Mivel a szív is izomszövet, így az is ide tartozik.

A szív és az idegrendszer másik nagy támogatója a telítetlen zsírsavat tartalmazó készítmény Omega 3 zsírsavak hatására, csökken az érrendszeri gyulladás, az idegrendszer könnyebben kezeli a stressz és  a mellékveséket is támogatja (amit a kortizol gyönyörűen képes kimeríteni, ezért lehetséges a remegés, a szapora szívverés, a gyenge közérzet stb.). Telítetlen zsírsavak mellett gyógynövényeket is tartalmaz, ami nyugtató és gyulladáscsökkentő hatással van a bélrendszerre, így elősegíti a kapszulában lévő értékes olajok felszívódását.

Ételeinket érdemes kókuszzsírral elkészíteni, vagy salátáinkra, hidegen sajtolt olajakat önteni. (olivaolaj, lenmagolaj, szezámolaj stb.) A szívbarát élelmiszerek közé tartoznak még: dió, gránátalma, fokhagyma, vöröshagyma, sárgadinnye, görögdinnye, tenger gyümölcsei, lazac, spenót, káposzta, sóska, brokkoli, jégsaláta, rukkola.

(nagyon fontos azonban, ha valaki már véralvadás gátlót szed, akkor konzultáljon kezelőorvosával a telítetlen zsírsavak mennyiségéről, illetve a K vitamin tartalmú zöldségek fogyasztásáról)

2. lépés: Lélegezz helyesen!

Szervezetünk oxigénellátásában és a helyes stresszkezelés alapvető feltétele a teljes légzés alkalmazása. Hiányában csak felületes légzést végzünk, így felborul a vér szén dioxid szintje és bekövetkezik a hiperventilláció. Ennek tünetei a gyors szívverés, szájzsibbadás, gyengeségérzet, kézzsibbadás, mellkasi fájdalom! Úgyhogy lélegezz helyesen, a hasba, és végig az egész tüdőbe.

3. lépés: Mozogj a szív egészségéért!

Sétálj naponta 50 percet, vagy hetente 3-4 alkalommal végezz testmozgást! Ebben érdemes konzultálni személyi edzővel!

4. lépés: Relaxálj!

Tanulj meg relaxációs technikákat, hallgass relaxáló zenét! Szabadulj meg a stresszes helyzetektől, vagy a visszatérő folyamatos aggályoktól. Ha nem megy egyedül keress bátran! Folyamatos aggályaidtól könnyedén megszabadulhatsz a théta healingsegítségével.

5. lépés: Jógázz!

Esküszöm most meghajolok az összes jógás előtt a világon! Egy évvel ezelőttig mindig azt hittem, hogy a jóga csak amolyan tingli tangli mozgás. Aztán egy autentikus helyen volt alkalmam megtapasztalni a jóga valódi erejét. Az, hogy két hét alatt 2 ruhaméretet csökkentem, csak egy dolog, de azóta az életem részévé vált és olyan pózokat vagyok képes megcsinálni, amit el sem tudtam képzelni.

Nagyon szép feszes, tónusos testet farag, mindeközben ragyogó stresszoldó hatása van! Tökéletesen felszabadítja az energia blokokkat! Szóval kettőt egy csapásra! Mozgás és relaxáció!

6. lépés: Kacagj szívből és szeress igazán!

Szeress igazán, szívből! Ne félj kimutatni az érzéseidet! Tegyél azért, hogy a szeretteid tudják mit érzel irántuk! Keresd az élet örömeit és kacagj úgy, mint egy gurgulázó kisgyerek, aki még csillogó nagy szemekkel néz a világra! Erre Te is képes vagy! Éld meg az örömet, szeress szívből, mert annál szebb dolog nincs és élvezd, hogy élsz!

Tudtad, hogy a szív második agyként is működik? Kutatások bizonyítják, hogy az emberi szív a legerősebb elektromágneses mező létrehozására képes, ezért a szétszóródó energiát könnyedén továbbítja az agyba és a test összes sejtjébe!

Írta: Képes Anita

Forrás: http://egyensulyakademia.com/sziv-egeszsege-ii/

2018-05-17T08:48:06+00:00 augusztus 11th, 2017|Egészséges táplálkozás, Képes Anita, Mozgás|0 hozzászólás

Hagyj üzenetet